Danny MacAskill holder bare ikke op med at tale om elcykler. Han er besat af dem. Faktisk er den eneste gang, han ikke snakker løs om, hvor gode de er, når han kører på dem. Og når han kører på en elcykel, kører han og kører og kører. Det er delvist derfor, Santa Cruz har gjort den nyeste Heckler i stand til at køre længere, højere, hurtigere og være sjovere.
Den seneste generation af Heckler har et større udskifteligt batteri (720 Wh op fra 504 Wh), hvilket giver ryttere mulighed for at udvide deres eget trailkort - få adgang til tidligere utilgængelige stier, låse mindre brugte stier op og presse mere ind på mindre tid.
Den nye Heckler har både blandede eller dobbelte 29-tommers hjulstørrelsesmuligheder. Hjulstørrelsen er ikke den eneste mulighed for ryttere. Der er et fuldt størrelsesudvalg fra medium til XXL, hvor rammen i lille størrelse har dobbelte 27,5" hjul. To niveauer af carbon (Santa Cruz's eget C og CC-blend) åbner op for et udvalg af muligheder for byggekits.
Heckler fåes med 27,5" hjul, 29" hjul eller MX som står for mix hvilket er en blanding af de to andre, altså - 29" foran og 27,5" bagved.
Det, der adskiller Santa Cruz elcykler fra flokken, er cyklens opførsel på stien. De har arbejdet hårdt med carbonlagringen og rammedesignet, så det er robust nok til at klare den enorme mængde kørsel, som elcykler tillader. Der er ikke gået på kompromis med komponenterne, så din eneste bekymring er ikke at fare vild i stedet for at være fanget med en mekanisk defekt. Geometrien er blevet skåret til efter meget testning og feedback for at gøre turen sjov, uanset om du kører op eller ned ad. Og endelig er den legendariske VPP-affjedring blevet tilpasset præcist til elcykelbrug. 150 mm bagaffjedring (med 160 mm forgaffel foran) synes at være det perfekte sted for en cykel, der er beregnet til at tæmme store stier på store dage, med lidt mindre anti-squat for at give den lim-lignende trækkraft på de stigninger, du vil teste dig selv på.
Det eneste, Santa Cruz endnu ikke har fundet ud af, er, hvordan de får Danny med i et 12-trins elcykelgenoptræningsprogram.
Geometri - Alle enheder er i millimeter eller grader.
S
M
L
XL
XXL
Reach | hi/lo
430/427
455/452
475/472
495/492
520/517
Stack | hi/lo
607.3/609
615.8/618
629.4/632
647.5/650
665.6/668
Head Tube Angle | hi/lo
64.8°/64.5°
64.8°/64.5°
64.8°/64.5°
64.8°/64.5°
64.8°/64.5°
Seat Tube Length
390/390
405/405
430/430
460/460
500/500
Front Center | hi/lo
760.6/761
780.9/781
807.3/807
835.8/736
869.4/869
BB Height | hi/lo
346/342
346/342
346/342
346/342
346/342
BB Drop (front) | hi/lo
12
30/26
30/26
30/26
30/26
BB Drop (rear) | hi/lo
8
8/12
8/12
8/12
8/12
Wheelbase | hi/lo
1205.6/1207
1225.9/1227
1252.3/1253
1280.8/1282
1314.4/1315
Rear Center | hi/lo
445/446
445/446
445/446
445/446
445/446
Head Tube Length
130/130
100/100
115/115
135/135
155/155
Top Tube Length | hi/lo
571.4/572
599/600
623.6/625
644.6/646
673.5/675
Seat Tube Angle | hi/lo
76.9°/76.7°
76.8°/76.6°
76.7°/76.4°
77°/76.7°
77°/76.8°
Standover Height | hi/lo
720/716
745/741
743/740
741/737
741/738
Specifikationer for Heckler-rammen
Suspension System
VPP
Headset/Headtube
Integrated (IS41/52)
Seat Post
31.6mm
Seat Clamp
36.4mm
Shock Eye to Eye length
210mm
Shock Stroke
55mm
Fork Offset
37mm (S), 44mm (M-XXL)
Fork Compatibility
160mm
Max Tire Size
2.6"
Max Chainring Size
36t
Water Bottle Mounts
1
Shock Mounting Bushing Front
30x8 (standard bushing)
Shock Mounting Bushing Rear
30x8 (roller bearing)
Brake Mount
200mm, 1.5mm spacers are needed for 203mm rotors.
Derailleur Hanger
SRAM UDH
Heckler modellen fåes med følgende Kits - Som du kan læse mere om under beskrivelsen
Kontakt os for mere info, vejledning eller ved spørgsmål.
Læs Mere Mindre